dnes je 3.7.2022

Input:

Vstup účetních dokladů do firemního oběhu: praktické zkušenosti

1.9.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.12.1
Vstup účetních dokladů do firemního oběhu: praktické zkušenosti

Verlag Dashöfer

Příjem účetních dokladů je jedním z nejdůležitějších a zároveň často opomíjených procesů účetní administrativy, ve kterém může firma či organizace i při částečné digitalizaci vykázat podstatné úspory v odpracovaném čase svých zaměstnanců.

Dle výsledků průzkumu, který zrealizovala společnost wflow.com mezi 118 českými účetními kancelářemi a firmami na podzim 2021, přes 70 % respondentů (pozn. 52 dotazovaných firem v segmentu SMB, kteří procesy zatím nedigitalizují) uvedlo e-mail jako nejčastější formu předávání dokladů. Po e-mailu následuje úložiště a papírová podoba přenosu dokladů.

Dle dalších odpovědí tyto firmy také preferují do budoucna fyzickou účast (54 %) svých zaměstnanců v kancelářích (na rozdíl od „digitalizujících” klientů wflow (dále jen „klienti”), pro které je preferovaná forma práce jednoznačně ve formě hybridního (60 %) a distančního uspořádání (25 %).

Průzkum: respondenti a neklienti, kteří zatím účetní procesy nedigitalizují:

Průzkum: respondenti a zároveň klienti wflow, kteří účetní procesy digitalizují

Kategorie digitalizujících firem a zároveň klientů, využívajících sběrné e-maily nebo mobilní aplikaci (89 % ze 66 dotazovaných firem) uvedla jako hlavní přínos této formy příjmu dokladů přehlednost, dohledatelnost a větší kontrolu, která jejím zaměstnancům zrychluje interní procesy a v průměru šetří mezi 20 – 40 % pracovního času měsíčně.

Zdroj průzkum realizovaný na podzim 2021: klienti a firmy, které účetní procesy digitalizují

I částečná digitalizace oběhu dokladů (např. na vstupu nebo v oblasti archivace) je dle zkušeností klientů smysluplná, a to i přesto, že jejich technologické možnosti jim plnou digitalizaci účetnictví ještě delší dobu neumožňují.

Příkladem je společnost Jihoměstská majetková a.s., která využívá technologií wflow výhradně pro oběh, schvalování a archivaci faktur ve správě majetku městské části Prahy 11. I přesto, že dodavatel jim zatím neposkytuje možnost plného napojení na účetní systém preferovaný ve státní správě, i částečná digitalizace společnosti přináší prokazatelné výsledky.

Jak uvádí Lukáš Čechmánek, vedoucí dohledového centra Jihoměstské majetkové, „fyzickou práci s fakturami nám nahradilo řešení, které digitalizuje faktury už na vstupu a poskytuje nám vysokou míru kontroly a přehlednost nad stovky faktur měsíčně.

Nahrávám...
Nahrávám...