4.3.3
Začínáme s EDI komunikací
Verlag Dashöfer
NahoruCo je EDI?
Elektronická výměna dat neboli EDI (electronic data interchange) řeší bezpapírovou komunikaci mezi obchodními partnery. Společnosti si prostřednictvím EDI elektronicky vyměňují doklady, jako jsou objednávky, dodací listy, faktury ve strukturované podobě přímo mezi rozdílnými informačními systémy (např. Pohoda, SAP, Money, Abra atd.). Odpadne díky tomu manuální zpracování dokladů a chybovost s tím spojená.
Díky EDI je také možné z velké části komunikaci s obchodními partnery automatizovat a zvládat tak sezónní výkyvy či zahraniční expanzi bez nutnosti najímat další administrativní zaměstnance. Díky okamžitému přehledu nad transakčními doklady a možnosti rychlé zpětné vazby mohou též společnosti efektivně řídit svůj dodavatelsko-odběratelský řetězec a lépe plánovat své cash-flow.
NahoruJaké řešení EDI komunikace vybrat?